3 Mayıs 2011 Salı

DIY: DUVAR SÜSÜ YAPIMI

Buradaki yazımda duvarların çeşit çeşit tabaklarla süslenmesinden bahsetmiştim hatırlarsanız. Benim de çok hoşuma giden bu uygulama için renk renk, desen desen tabaklarınızın olması gerekiyordu. Ben de buna alternatif ne yapabilirim diye düşünürken aşağıda göreceğiniz süsler çıktı ortaya. Hem yapımı oldukça basit, hem ucuz (tanesi 5-6 TL'ye mal oluyor), hem de farklı bir alternatif.
Yapım aşamalarına geçmeden önce gerekli malzemeleri saymak istiyorum.
  • Mukavva
  • İstediğiniz renk kordon (min. 4 metre)
  • 1 adet parlak taş
  • Silikon tabancası
  • Makas
  • Kalem

İlk önce mukavvanın üzerine istediğimiz büyüklükte bir çember çiziyor ve tam ortasını noktayla işaretliyoruz. Makasla çizdiğimiz çemberi dikkatlice keserek alt tabakamızı elde ediyoruz.

Yuvarlak tabakanın tam ortasına seçtiğimiz parlak taşı silikonla sabitliyoruz. Hemen peşi sıra arada boşluk kalmayacak şekilde kordonu yine silikonla taşın etrafından döne döne sararak yapıştırıyoruz. (Kordonun ucu kesildimi hemen atacağından keseceğimiz yere şeffaf bant dolayıp tam ortasından kesiyoruz)

Sararak yapıştırma işlemine çemberimiz bitene kadar devam ediyoruz. Ve çember bittiğinde işlemi tamamlamak için kordonu verevine keserek zemine sabitliyor ve ucuna hafif silikon sıkarak atmasını önlüyoruz.
Ve ta daaa duvar süsümüz bitti bile. İstenilen renkte, istenilen ebatta yapılabilir bu çalışma.

Ben şimdilik elimdeki renklerden bu iki tanesini yaptım, ama ilerleyen günlerde malzeme alıp pastel tonlarda yeşil ve pembeden de farklı büyüklüklerde yapmayı planlıyorum. Hepsi tamamlanınca oturma odamdaki minik çerçevelerin etrafına asacağım. O zaman size duvardaki hallerini de gösterebilirim ;))


3 yorum:

tuem dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş duvara değilde perdelere de takabilirsin hatta daha küçüklerinide yapıp koltuklara iliştirebilirsin :)

modarella dedi ki...

Çok başarılı bir çalışma olmuş.Duvarda gayet hoş duracağını düşünüyorum.Ellerine sağlık

madammoda dedi ki...

Tuem; teşekkürler canım ;))

Modarella; çok mercii ;))